Email marketing είναι ο τρόπος προώθησης αγαθών ή υπηρεσιών μέσω email. Το μέσο προσέγγισης του υποψήφιου ενδιαφερομένου, δηλαδή, είναι το γνωστό σε όλους email. Κάθε τέτοιο email που αποστέλλεται προς πιθανούς ενδιαφερόμενους είναι ένα newsletter. Τα newsletters αποστέλλονται από εταιρείες σε υπάρχοντες πελάτες, για να τους ενημερώσουν σχετικά με νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά και για να ενδυναμώσουν τη σχέση μαζί τους. Ακόμη, αποστέλλονται προς ανθρώπους και εταιρείες, που δεν είναι ακόμη πελάτες αλλά με τους οποίους υπάρχει αυτή η προοπτική μελλοντικής συνεργασίας.
Με ένα newsletter μπορούμε να ενημερώνουμε άμεσα το υπάρχον πελατολόγιό μας για νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες που παρέχουμε.
Αυτό επιτυγχάνεται:
Στέλνοντας τακτικά newsletters στους πελάτες μας, που έχουν επιλέξει να τα λαμβάνουν, σταθεροποιούμε και ενδυναμώνουμε τη σχέση μας μαζί τους. Οι πελάτες μας εμπεδώνουν σιγά-σιγά την εταιρική μας ταυτότητα και μαθαίνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας μέσα από μια σχέση εμπιστοσύνης.
Αν και αυτός ο τρόπος προσέγγισης βρίσκεται στα όρια της νομιμότητας του ευρωπαϊκού δικαίου (spam), δεν παύει να είναι μια οδός εύρεσης νέου πελατολογίου. Αποστέλλοντας δηλαδή κανείς μαζικά ενημερωτικά emails προσεγγίζει ανθρώπους και εταιρείες που δε θα μπορούσε διαφορετικά ούτε να βρει ούτε να πλησιάσει εμπορικά.
Η αποστολή ενός newsletter συνοδεύεται από χαμηλό κόστος. Ανάλογα με τον όγκο των παραληπτών και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται (κατά πόσο αυτός είναι αυτοματοποιημένος η μη) μπορεί να κοστίσει από τίποτε μέχρι μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες ευρώ.